tisdag 1 december 2009

Ja som sagt...

...man tar sig för pannan.

Nyupptäckt blogg.
Inläggen i turordning.

del 1 Introduktion
http://kronofogden.blogspot.com/2009/11/introduktion.html

del 2 Adressuppdateringar
http://kronofogden.blogspot.com/2009/11/i-mitt-forsta-inlagg-i-den-har-bloggen.html

del 3 Brevet
http://kronofogden.blogspot.com/2009/11/del-2-brevet.html

del 4 Förfrågan från skattemyndigheten
http://kronofogden.blogspot.com/2009/12/del-3-forfragan-till-skatteverket-och.html

del 5 Skattemyndighetens beslut
http://kronofogden.blogspot.com/2009/12/del-4-skattemyndighetens-beslut.html


...och det är inte slut ännu. Väntar spänt på fortsättningen. Det är så man tror att det inte är sant...

Läs mer på vår nya blogg Fattiga Riddare.

//Ulrika Ring
Insolvens Stockholm
Insolvens Stockholm på Twitter
Insolvens Stockholm på Facebook
Dela
pingat på intressant.se och twingly.

5 kommentarer:

  1. Nu kan jag tyvärr inte ge kommentarer på Kristofers blogg, men detta är ett praktexempel som visar på hur blåsta tjänstemännen både hos skattmasen och fogden är.

    "Samverka för att rätta till fel, nääää vaffö då då??"

    /Rune

    SvaraRadera
  2. Du får gärna vidarebefodra mina kommentarer till Kristofer då det inte går att kommentera där.

    Hans fall är iofs unikt på sitt sätt. Men andemeningen i hans ärende är inte på något sätt unikt. Tjänstemännen hos skattmas och fogde har på tok för mycket makt. De kan utan åtgärd hitta på vad som helst och därmed förstöra livet för helt oskyldiga personer (se mina tidigare kommentarer angående tjänstemännens osårbarhet mot ev fel gjorda i tjänsten, vilket också bekräftats av bloggaren Processjuridikbloggen).

    Jag har ju själv drabbats på ett liknande sätt som Kristofer, påhittade inkomster/skönstaxering/ovilja att rätta till bevisade fel/avgifter som inte är relevanta/etc etc.

    Tyvärr är det nog så att Kristofer inte heller har någon framtid i Sverige, liksom jag. Har man kommit på kant med någon hos skattmasen så kan man aldrig gå säker igen, de hittar varje år på nya idiotier som de skickar krav om till fogden. En utstuderad mentalitet som stavas AVUNDSJUKA och HÄMDLYSTENHET genomsyrar hela skattverket.

    /Rune

    SvaraRadera
  3. Hej Rune,

    Det skall gå att kommentera på min blogg anonymt. Fick du något felmeddelande när du försökte posta kommentarer där?

    I övrigt, spot on. De har för mycket makt som tydligen inte är kopplad till något som helst ansvar. Inför personligt ansvar för myndighetsutövande tjänstemän i Sverige, där de kan bli personligen ansvariga för felaktigheter, övertramp, och häxjakter...

    Om du har sett det senaste inlägget i min blogg så har du sett att skatteverket backade i frågan och korrigerade skönstaxeringen. Där borde ärendet ha varit avslutat, vilket jag naivt nog trodde i det läget... ...ända tills vi upptäckte att Kronofogden inte tänkte backa bara för att Skatteverket hade gjort det. Nej, de fortsätter glatt att driva det vidare... ...fortsättning följer... Jag publicerar en liten godbit åt gången, allt på en gång blir för mycket för någon att orka läsa...

    SvaraRadera
  4. Hej Kristofer, tack för din möjlighet att kommentera anonymt nu, den valmöjligheten fanns ej från början tyvärr, så nu följer jag och kommenterar from idag. :-)

    Som du sett på Fattiga Riddare så har jag där lämnat lite kommentarer på tidigare inlägg. Vår "vän" skattejuristen har ju visat i klartext att han och hans gelikar inte är mycket för service åt sin arbetsgivare (=svenska folket) om det nu är så att han jobbar åt skattmasen.

    /Rune

    SvaraRadera
  5. Snälla! Var hittar jag den s.k skattejuristens inlägg i debatten? Har sökt utan resultat. Tycker bloggen här är svår att hitta i...

    Eva on the run... (Guesse from what/where?)

    SvaraRadera