fredag 13 november 2009

WOW!

Där ser man!

Under en tid har vi konstant på alla möjliga och omöjliga sätt försökt mangla och prångla ut uppfattningen att SMS-lån inte behöver regleras, vilket alla andra skriker om, utan att genom en översyn av Utsökningsbalken kan man helt enkelt reglera effekten av dessa lån, och annat, genom att ställa krav på borgenären.

och läs!
Moderater i civilutskottet

så ser ni att även andra börjat fundera i dessa banor!

...sen är det annat där, förenklad löneutmätning bl.a., som får håret att resa sig, men det återkommer vi till när det är dags.

Axplock av vårt ihärdiga, envisa, borderline-tjatiga argumenterande i frågan
Second-Opinion och SMS-lån
sourze i samma fråga - där vi, liksom så många gånger tidigare och senare, också tar upp hur akterseglad Utsökningsbalken är, och hur sönderutnyttjad den är tack vare att den är så omodern.
Om preskription - något som är uråldrigt så det förslår!

Vi fick tom Sverker Olofsson med oss i tankegångarna! Länk till Sverkers nyhetsbrev. (länken slutade NATURLIGTVIS fungera, men vi hoppas den kommer igång igen, hursomhelst Sverker höll med oss. Han tyckte inte heller att man skulle utmäta SMS-lån)

//Ulrika Ring
Insolvens Stockholm
Insolvens Stockholm på facebook
Insolvens Stockholm på Twitter
Dela på facebook

pingat på intressant.se och Twingly
Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

  1. Det låterbra jag har försöker dra mitt strå till stacken, har nu skrivit en låt och försöker nå ungdomar, om sms lån besök min blogg och lyssna!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag har läst din blogg och de andras som du har på din lista och följt med stort intresse. Jag sitter i den situationen själv och varför startar vi inte en förening som lobbar om detta. Medlems antalet bör ligga runt 1miljon. jag vill ha kontakt med dej och de andra kanske vi kan skissa på ett projekt tillsammans. Jag har en ide'. Kanske vi kan förrändra livet för oss själva och många andra till kvalitet och sluta leva som kvantitetmänniskor. Vi behöver bli sedda och lyssnade på. För närvarande arbetslös ingen a-kassa...skulder...kan inte flytta till jobben då jag inte får hyra en bostad pga...kf-skulder. Hur ska jag/vi kunna ha en möjlighet att göra rätt för sig om det enbart syns att "min ekonomi är dålig och att jag inte är att lita på" enligt min uc, ingen frågar efter vad som egentligen hände. Många är vi i liknande situation.

    (jag har bloggat i flera år men ligger av olika skäl lågt med mitt bloggande dit min länk går är till mitt sätt att beskriva bankernas dumheter och sociopati)

    SvaraRadera
  3. Ursäkta ser ju nu att ni har en förening och att det finns ett forum som är super kanon härligt.
    hur får jag veta vad för slags ämne som ska tas upp på onsdag?

    SvaraRadera
  4. *s* visst är du ursäktad!

    skicka ett mail till mig
    ulrika.ring@insolvensstockholm.se
    så ska jag berätta.

    //Ulrika

    SvaraRadera
  5. Dubril Loan Firm erbjuder säkra och osäkra lån till privatpersoner , privata och offentliga etablering utan säkerhet.
    Vår räntan är till ett bra pris på 2% och vår lånet processen / upphandling är det bästa du någonsin kan få.
    Vi erbjuder en mängd i lån och för något rimligt skäl.
    Kontakta oss idag för ditt lån via,
    E-post: dubrilloanfirm@gmail.com
    Skype: dubrilloanfirm

    SvaraRadera
  6. Hallå
    Jag är fru Jenna Mooner. Jag är här för att rekommendera insatser för Mr Isaac Robinson, C.E.O av förtroendelånet FIRM.LINK. För några månader sedan jag var i behov av en konsolidering lån av 15,000.00usd, så snart som jag kom i kontakt med detta lån företag, efter all nödvändig dokument gjordes jag fick en varning från min bank (första Guaranty Bank) att en fond var överförs till mitt bankkonto, vill jag alla på denna webbplats för att kontakta Mr Isaac nu via e-post trustloanfirm.link071@gmail.com om att få ett lån eftersom jag fick mitt lån från dem och jag är säker på att de kan hjälpa dig också, jag är mycket lycklig nu, kontakta dem nu, tack min bästa älskade.
    Mrs Jenna Mooner

    SvaraRadera